Ю. Половинчак,

керівник НЮБ НБУВ, старш. наук. співроб.

Методологія кількісно-змістовного аналізу інформаційних потоків

 

У рубриці представлені аналітичні матеріали, підготовлені за методикою,  розробленою для досліджень інформаційних потоків мас-медіа – сукупності повідомлень, спрямованих від джерела інформації до отримувача, організованих за певним принципом. Аналітиками Національної юридичної бібліотеки в різний час реалізовувались (реалізовуються) проекти, характеристики яких визначаються залежно від поставлених завдань: тематика, періодичність, джерельна база, ключові показники, за якими здійснюється аналіз.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–15 вересня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 вересня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 307 повідомлень. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 185 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 122 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 60,3 % та 39,7 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16–31 липня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 31 липня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 406 повідомлень. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів, за даний період, складає  241 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 165 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 64% та 36% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16–30 червня 2019; 1 – 15 липня 2019) Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 30 червня 2019 р. дав змогу виявити та проаналізувати 328 повідомлень, що висвітлюють проблеми України. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 191 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 138 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 58 % та 42 % відповідно.

Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 липня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 331 повідомлення. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 215 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 116 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 65 % та 35 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 червня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 червня 2019 р. дав змогу виявити та проаналізувати 325 повідомлень, що висвітлюють проблеми України. Загалом подано інформацію з 32 сайти іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайтів західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період становить 206 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 119 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 63,4 % та 36,6 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 травня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 травня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 303 повідомлення, які висвітлюють проблеми України. Загалом подано інформацію з 40 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 30 інтернет ресурсів західних ЗМІ та з 10 російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 225 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 78 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 74,3% та 25,7% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16 – 30 квітня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 30 квітня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 355 повідомлень, що висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 35 сайтів іноЗМІ, зокрема 24 сайт західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 224 опублікованих російськими ЗМІ та 131 повідомлень – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 63,1% та 36,9% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 квітня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 квітня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 321 повідомлення, що висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 43 сайти іноземних ЗМІ, зокрема 32 сайти західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 187 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 134 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 57,7 % та 42,3 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16 – 31 березня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 31 березня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 319 повідомлень, які висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 41 сайт іноземних ЗМІ, зокрема 30 сайтів західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 201 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 118 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 63,2% та 36,8% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (01 – 15 березня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 березня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 274 повідомлень. Загалом опрацьовано 30 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема, 19 сайтів західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає  201 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 73 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 73,4% та 26,6% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16 – 28 лютого 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 28 лютого 2019 р. дав змогу виявити та проаналізувати 295 повідомлень відповідно до теми. Загалом опрацьовано 34 сайти іноЗМІ, зокрема 21 сайт західних ЗМІ та 13 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період становить 226 матеріалів, опублікованих російськими ЗМІ, та 69 – західними, що у відсотковому відношенні становить 76,7% та 23, 3% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 лютого 2019)Протягом оглядового періоду, з 1.02 по 15.02.2019 р., опрацьовано 34 сайти іноземних ЗМІ, зокрема 21 сайт західних ЗМІ та 13 – російських. Загалом проаналізовано 285 інформаційних повідомлень зарубіжних інтернет-ЗМІ, у яких висвітлювалися події, пов’язані із ситуацією в Україні. Загальна характеристика відібраних для аналізу матеріалів за цей період становить 232 повідомлення, опублікованих російськими ЗМІ та 54 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 81,1% та 18,9 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 31 січня 2019 р. дав змогу виявити та проаналізувати 335 повідомлень, які висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 34 сайти іноЗМІ, зокрема, 21 сайт західних ЗМІ та 13 – російських. Загальна характеристика відібраних для аналізу матеріалів за даний період становить 72,9% матеріалів, опублікованих російськими ЗМІ та 27, 1% – західними ЗМІ. Таке співвідношення дає підстави стверджувати про високу інтенсивність висвітлення українського питання російськими ЗМІ, що майже в чотири рази вища за відповідний інтерес західних медій.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1-15 січня 2019 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 січня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 298 повідомлень, які висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 34 сайти іноЗМІ, зокрема 21 сайт західних ЗМІ та 13 – російських. Загальна характеристика відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 76,5% матеріалів, опублікованих російськими ЗМІ та 23, 5% – західними ЗМІ.

Основні тенденції висвітлення української тематики у іноземних ЗМІ (березень 2018)Берегельський А. Основні тенденції висвітлення української тематики у іноземних ЗМІ (березень 2018) [Електронний ресурс] / А. Берегельський, О. Саморукова // Громадська думка про правотворення. – 2018. – № 7 (151). – С. 21–26. – Режим доступу: http://nbuviap.gov.ua/images/dumka/2018/7.pdf. – Назва з екрана.