Ю. Половинчак,

керівник НЮБ НБУВ, старш. наук. співроб.

Методологія кількісно-змістовного аналізу інформаційних потоків

 

У рубриці представлені аналітичні матеріали, підготовлені за методикою,  розробленою для досліджень інформаційних потоків мас-медіа – сукупності повідомлень, спрямованих від джерела інформації до отримувача, організованих за певним принципом. Аналітиками Національної юридичної бібліотеки в різний час реалізовувались (реалізовуються) проекти, характеристики яких визначаються залежно від поставлених завдань: тематика, періодичність, джерельна база, ключові показники, за якими здійснюється аналіз.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–31 жовтня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 31 жовтня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 1349 публікацій. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 719 публікацій, опублікованих російськими ЗМІ та 630 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 53,3 % та 46,7 % відповідно. Слід зауважити, що до загальної кількість публікацій ввійшло досить багато перепостів одних і тих ж самих статей, однак з різними назвами, та з посиланнями на ресурс, звідки скопійована інформація. Найбільшу кількість перепостів виявлено у інфопросторі російських ЗМІ. Можемо висловити припущення, що така технологія створення «інформаційного шуму» є проявом гібридної війни Росії як проти України, так і проти країн Заходу.

Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 30 вересня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 1635 публікацій. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 818 публікацій, опублікованих російськими ЗМІ та 817 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 50,4 % та 49,6 % відповідно. Слід зауважити, що до загальної кількість публікацій ввійшло досить багато передруків коротких новинних повідомлень на різних ресурсах.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–31 серпня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 31 серпня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 1317 повідомлень. Слід зауважити, що до загальної кількість матеріалів увійшло досить багато дублюючих републікацій новинних повідомлень. Така публікаційна стратегія характерна для російських ЗМІ.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–31 липня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 31 липня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 904 повідомлень. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 377 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 527 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 41.7 % та 58.3 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–30 червня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 30 червня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 828 повідомлень. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 323 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 505 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 38 % та 52 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–31 травня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 31 травня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 974 повідомлень. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 425 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ, та 549 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 42,2 % та 57,8 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–30 квітня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 30 квітня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 776 повідомлень.

Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 330 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 437 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 41,7 % та 58,3 % відповідно. Зменшення кількості повідомлень спричинено насамперед зміщенням фокусу зацікавленості зарубіжних медіа з України та подій у ній на інші глобальні і локальні проблеми. Пандемія короновірусної інфекції, яка охопила ввесь світ, перевела медіа на новий формат висвітлення подій: здебільшого, журналісти описують ситуацію з коронавірусом та наслідки, спричинені пандемією і карантинними заходами в їхніх державах.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–31 березня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1–31 березня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 1003 повідомлення. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 420 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 583 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 41,3 % та 58,7 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–29 лютого 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 29 лютого 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 920 повідомлень. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 405 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 515 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 43, 6% та 56, 4% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–31 січня 2020 р.)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 31 січня 2020 р. дозволив виявити та проаналізувати 926 повідомлень. Загалом подано інформацію з 56 сайтів іноземних ЗМІ (Європа – 38, США – 11, Канада – 3, Японія – 2, Китай – 1).. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 419 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 507 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 43 % та 57 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16–30 листопада 2019; 1-15 грудня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 30 листопада 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 388 повідомлень. Загалом подано інформацію з 41 сайту іноземних ЗМІ, зокрема з 30 сайтів західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає  193 повідомлення, опублікованих російськими ЗМІ та 195 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 49,7 % та 50,3 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1–15 вересня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 вересня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 307 повідомлень. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 185 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 122 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 60,3 % та 39,7 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16–31 липня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 31 липня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 406 повідомлень. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів, за даний період, складає  241 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 165 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 64% та 36% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16–30 червня 2019; 1 – 15 липня 2019) Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 30 червня 2019 р. дав змогу виявити та проаналізувати 328 повідомлень, що висвітлюють проблеми України. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 191 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 138 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 58 % та 42 % відповідно.

Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 липня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 331 повідомлення. Загалом подано інформацію з 32 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайту західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 215 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 116 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 65 % та 35 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 червня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 червня 2019 р. дав змогу виявити та проаналізувати 325 повідомлень, що висвітлюють проблеми України. Загалом подано інформацію з 32 сайти іноземних ЗМІ, зокрема з 21 сайтів західних ЗМІ та з 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період становить 206 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 119 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 63,4 % та 36,6 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 травня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 травня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 303 повідомлення, які висвітлюють проблеми України. Загалом подано інформацію з 40 сайтів іноземних ЗМІ, зокрема з 30 інтернет ресурсів західних ЗМІ та з 10 російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 225 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 78 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 74,3% та 25,7% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16 – 30 квітня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 30 квітня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 355 повідомлень, що висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 35 сайтів іноЗМІ, зокрема 24 сайт західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 224 опублікованих російськими ЗМІ та 131 повідомлень – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 63,1% та 36,9% відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (1 – 15 квітня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 1 по 15 квітня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 321 повідомлення, що висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 43 сайти іноземних ЗМІ, зокрема 32 сайти західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 187 повідомлень, опублікованих російськими ЗМІ та 134 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 57,7 % та 42,3 % відповідно.

Україна у фокусі іноземних ЗМІ (16 – 31 березня 2019)Моніторинг інформаційного поля за темою «Україна у фокусі іноземних ЗМІ» за період з 16 по 31 березня 2019 р. дозволив виявити та проаналізувати 319 повідомлень, які висвітлюють проблеми України. Загалом опрацьовано 41 сайт іноземних ЗМІ, зокрема 30 сайтів західних ЗМІ та 11 – російських. Загальна кількість відібраних для аналізу матеріалів за даний період складає 201 повідомлення, опубліковане російськими ЗМІ та 118 – західними ЗМІ, що у відсотковому відношенні становить 63,2% та 36,8% відповідно.