• «Бібліотека. Наука. Комунікація. Розвиток бібліотечно-інформаційного потенціалу в умовах цифровізації»
  • «Кримська платформа»: перспективи нового майданчика для дискусії щодо деокупації Криму
  • Перспективи інтеграції Україна – ЄС
  • ДО РІЧНИЦІ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ

Україна у відгуках зарубіжної преси

Україна у відгуках зарубіжної пресиПідготовлено черговий випуск інформаційно-бібліографічного бюлетеня «Україна у відгуках зарубіжної преси», який охоплює огляд світових інформаційних джерел за період з 1 по 15 лютого 2021 р.

У випуску представлені матеріали, які, зокрема стосуються розбудови Української держави. Оглядачами активно обговорювалися наступні теми: підписання Президентом України В. Зеленським указу, яким ввів у дію рішення Ради національної безпеки й оборони про запровадження санкцій проти народного депутата з фракції «Опозиційна платформа – За життя» Т. Козака, а також восьми юридичних осіб: це телеканали «112 Україна», «NewsOne», «ZiK», а також регіональні мовники каналу «112 Україна»;

Інтелектуальна власність в інформаційному суспільстві

Інтелектуальна власність в інформаційному суспільствіСвіжий номер інформаційно-аналітичного дайджесту «Актуальні проблеми інтелектуальної власності в інформаційній сфері» (№ 1, 2021). У номері: прихильники відмови від прав інтелектуальної власності на ліки від COVID-19 роблять новий поштовх до СОТ; адміністрація Байдена обіцяє жорстку позицію проти зловживань китайської інтелектуальної власності; патентні повірені висловили своє бачення щодо формування Апеляційної палати НОІВ; роз'яснення відповідальності онлайн-посередників за порушення охоронюваних авторським правом творів; щорічний звіт про інтелектуальну власність США за 2020 рік;

Стратегія сталого розвитку України – 2030

Стратегія сталого розвитку України – 2030Випуск 18 інформаційно-аналітичного бюлетеня «Стратегія сталого розвитку України − 2030», підготований співробітниками інформаційно-аналітичного відділу ФПУ, є стислим викладенням найактуальніших подій, що сталися в Україні за останні три тижні. Матеріали бюлетеня дають змогу не тільки швидко осягнути, чим жила наша країна, але також ознайомитися з думками кваліфікованих фахівців-експертів з найрізноманітніших питань, зрозуміти, як певні події відбилися у соціальних мережах, або отримати дрібку позитиву, дізнавшися про конструктивні починання в окремих регіонах України.

Президенти світу в дзеркалі медіа

Президенти світу в дзеркалі медіа Представлені результати моніторингу щодо висвітлення в інформаційних ресурсах світової мережі проблем інституту президентства знайомлять спільноту з життям та діяльністю глав держав. Крім пізнавальної мети, інформація, що міститься в аналітичному огляді, надає можливість виявлення загальних тенденцій функціонування інституту президентів у сучасному світі та ставлення суспільства до цього державного інституту, репрезентоване через медіа-комунікації.

Детальніше про сучасні  проблеми інституту президенства в країнах світу читайте в аналітичному огляді А. Федорчука «Президенти світу в дзеркалі медіа» в № 1 (26) «Інститут президентства в зарубіжних ЗМІ» (с. 8-13).

Виконання Україною порядку денного реформ, передбаченого Угодою про Асоціацію із Європейським Союзом

Виконання Україною порядку денного реформ, передбаченого Угодою про Асоціацію із Європейським СоюзомУ грудні 2020 року Європейський Союз опублікував щорічний Звіт про виконання положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, в якому йдеться про досягнутий впродовж року прогрес у впровадженні Україною реформ у рамках Угоди про асоціацію. Звіт ЄС щодо виконання Україною її положень структурно складається із 7 розділів. Підсумовуючи, відзначимо, що в цілому звіт ЄС про виконання Україною положень Угоди про асоціацію за 2020 рік є менш оптимістичним, ніж аналогічний звіт за 2019 рік, хоча за деякими напрямами реформування і відзначається більший прогресс. Щоб досягнути в 2021 році більш відчутного прогресу у впровадженні реформ, передбачених цією Угодою вітчизняні експерти радять урядовцям чітко визначити цьогорічні секторальні пріоритети реформування; усунути проблемні питання, які було відзначено у минулорічному звіті ЄС; а також вжити заходів із інституційного та кадрового посилення Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції. Докладніше у статті М.Хилько «Громадська думка про правотворення», 2021, №1(206).