• ДО РІЧНИЦІ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
  • Електронні петиції в Україні: досягнення і проблеми дворічного досвіду
  • Ринок електромобілів в Україні: становлення та перспективи
  • ХVII Мiжнародний фiнансовий форум

Електронні петиції в Україні: досягнення і проблеми дворічного досвіду

Електронні петиції в Україні: досягнення і проблеми дворічного досвіду

Однією з інноваційних форм взаємодії і комунікації української влади і суспільства стало запровадження інструменту електронних петицій. Загалом за майже 2 роки функціонування системи електронних петицій в Україні близько 30 000 петицій було подано тільки на сайт Президента України і понад 11 000 – на офіційні сайти обласних центрів. Аналіз функціонування системи е-петицій свідчить, що однією з причин їх недостатньої ефективності як на місцевому рівні, так і на державному, є одна та сама проблема – відсутність механізму контролю за реалізацією петицій. Однак, попри недоліки вона працює і має позитивні результати. Незважаючи на труднощі імплементації, е-петиції в Україні переважно виконують свою функцію одного з інструментів прямої демократії. Цей механізм формується не так швидко, тож дворічний український досвід є лише початком тривалої і складної роботи і влади, і громадян. Докладніше про позитив і прогалини запровадження інструменту е-петицій; досягнення і проблеми; змістовну складову звернень е-петицій; їх тематику і характер;  основну тему звернень - контроль за владою; висновки та коментарі експертного середовища у  публікації С. Закірової «Громадська думка про правотворення», 2017, №12(137).

Відеоспостереження на робочих місцях: питання законності

Відеоспостереження на робочих місцях: питання законності

ВРУ вже до кінця 2017 року може розглянути і затвердити нову редакцію Трудового кодексу (ТК).Однією з найсуперечливіших у даному проекті є норма про застосування роботодавцем відеоспостереження за трудовим процесом найманого працівника. Проект викликав неоднозначну реакцію. Зокрема, проти нього виступає фракція «Батьківщина». Профспілки також протестують проти відеоспостереження. Отже, положення проекту ТК про можливість проведення відеоспостереження хоча і має певні позитивні моменти (норми), але ще потребує детального доопрацювання та, можливо, конкретизації на рівні підзаконних НПА. Про наслідки нововведень в повній мірі можна буде говорити лише тоді, коли трудове законодавство набуде чинності та підтвердиться практикою. А от чи відкриє відеоспостереження нові можливості, чи то стане просто черговим обмеженням – покаже час…Розлогіше про правила, умови здійснення відеоспостереження; захист персональних даних працівників, отриманих у його ході; норми ТКУ; досвід Франції та Німеччини;  коментарі фахівців з цього приводу  у статті О. Кривецького «Громадська думка про правотворення», 2017, № 12 (137).

Інформаційна безпека США: законодавче регулювання та перспективи співпраці для України

Інформаційна безпека США: законодавче регулювання та перспективи співпраці для України

Сьогодні світова спільнота усвідомлює необхідність удосконалення діючих і розробки уніфікованих нормативно-правових актів щодо регулювання міжнародної інформаційної безпеки. За останні 35 років в США сформувалась чітка система забезпечення інформаційної безпеки, яка характеризується поступовими тенденціями та, разом з тим, кардинальними заходами. Тож американський досвід державної політики в сфері інформаційної безпеки уявляється важливим для української зовнішньої і внутрішньої політики. Отже, для забезпечення національної безпеки України необхідно спрямувати зусилля на створення власних конкурентноздатних IT-технологій та повернення наших фахівців «додому». А інформаційну безпеку можна без перебільшення назвати одним із перспективних напрямів взаємовигідного співробітництва між Україною та США. Про законодавче регулювання та основні напрями інформаційної безпеки США; 4 етапи еволюції їх державної  політики у даній сфері; складові концепта «інформаційна війна»; досвід США у сфері впровадження інформаційних технологій в діяльність держави з усіх напрямів; «Про Доктрину інформаційної безпеки України»тощо. у статті О. Бусол «Громадська думка про право творення», 2017, № 12 (137).

Рейтинг ВНЗ «Топ-200 Україна»

Рейтинг ВНЗ «Топ-200 Україна»

Щорічний університетський рейтинг «Топ 200 Україна», який у цьому році визначався одинадцятий раз поспіль, став визнаною системою незалежного оцінювання діяльності університетів для академічної спільноти, роботодавців і українського суспільства в цілому. Переважна більшість університетів, що увійшли до «Топ 200 Україна», за останні 10 років показують позитивну динаміку їх роботи. Разом з тим серед слабких місць системи вищої освіти України експерти називають її, поки що, значну ізольованість від народного господарства країни, низький рівень інтеграції у європейський і світовий освітньо-науковий простори, малу частку науково-інноваційної роботи в навчальних планах і загальному обсязі університетської діяльності. Докладніше читайте у випуску інформаційно-аналітичного бюлетеня «Шляхи розвитку української науки» № 5 (с. 119122).

ХІ Всеукраїнський фестиваль науки

ХІ Всеукраїнський фестиваль науки

Минулого місяця в Україні відбувся ХІ Всеукраїнський фестиваль науки, який вже став традиційним національним травневим науково-популярним святом. Фестиваль проводиться з метою популяризації досягнень науки, залучення молоді до наукових досліджень і піднесення авторитету та престижу науки в українському суспільстві. Про численні різноманітні за формою та змістом заходи, які відбулися у межах фестивалю читайте у випуску інформаційно-аналітичного бюлетеня «Шляхи розвитку української науки» № 5 (с. 3–7, 52–71).